Tuesday, March 11, 2014

1994 pt 2



1994 bagi orang yang poser macam saya sedikit sebanyak akan terpengaruh juga dengan apa yang popular di dunia mainstream pada ketika itu.

Sebagai seorang "kasetholic" (zaman tu cd belum berapa meluas jualannya), setiap kali melangkah ke dalam kedai kaset pastinya akan terbeli juga. Rasanya ianya lebih kepada perasaan ingin tahu mengapa dan kenapa. Tambah-tambah pula pengaruh radio/tv dan majalah rock/heavy metal seperti Kerrang yang mula mempromosikan band-band alternative/grunge lebih dari band-band metal sendiri.

Biasanya rasa frust selepas beli kerana jarang ada band-band alternative/grunge yang kena dengan selera. Tetapi memang tak pernah serik. Tetap beli juga. Ianya satu proses trial and error. Untunglah generasi sekarang tak perlu keluarkan duit untuk proses ini. Youtube dan download ajer...(kebanyakan kaset-kaset yang tidak kena dengan selera memang tidak dijaga...akhirnya hilang entah kemana...)

Btw...kaset-kaset ini bukan untuk di jual...heheh...




12 comments:

  1. 94 aku baru nak PMR... baru nak rock

    ReplyDelete
  2. Baru harini tau ada band deadeye dick..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah dengar lagu "New Age Girl"?...lagu ni agak popular pada zaman tu...itulah puncanya beli kaset tu...

      Delete
  3. Kaset REM, Pop Is Dead dgn Terrorvision tu memang rare la sekarang ni...aku suka Terrorvision ni, alternative diorang ala american sikit walaupun diorang tak berapa nak famous di UK tempat asal mereka...sayang dah RIP dah band ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh by the way, 1994 aku mula2 dgr lagu Nirvana melalui tape VHS Live Sold Out Tonight....KLMJ siot

      Delete
    2. Terrorvision tu aku setuju...antara band 90an yang aku suka...ni dulu Kerrang memang promote habis2an dorang ni...antara punca aku terbeli kasetnya...

      Delete
  4. sekarang ni musim tayang kaset pulak ek? hehee

    ReplyDelete
  5. Vitagoli tu aku rasa kasey ada lagi cuma bukutu tah mana kena rembat kat sekolah. Terpaksa gantikan dengan superunknown tu. Eh, tu kaset aku ke kau? Hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vitalogy kat gambar atas tu cd...bukannya kaset...heheh...

      Delete
    2. Aku rasa aku ada cd vitagenlogi ni....

      Delete
  6. menjadi true amat merugikan....

    ReplyDelete