Wednesday, March 19, 2014

1994 Pt 3

Pt1, Pt2


Tahun 1994 bukan sahaja terpengaruh dengan grunge/alternative barat...tetapi sebagai seorang true poser saya juga terpengaruh dengan scene alternative tempatan.

Mungkin bagi sesiapa yang remajanya di tahun 90an...muzik begini adalah trend semasa...tetapi bagi saya yang remajanya di tahun 80an...agak sukar juga untuk menerima. Selera muzik saya sememangnya tersangkut di era 80an. Tak kisah lah samada ianya muzik Heavy Metal ataupun Pop New Wave.

Pembelian kaset-kaset seperti ini adalah percubaan saya untuk menjadi trendy. Sayangnya selera muzik bukanlah sesuatu yang boleh dipaksa-paksa. Ada yang ok dan ada pula yang tak boleh nak masuk. Namun begitu...sekali lagi diingatkan....Kaset-kaset ini bukan untuk dijual...heheh...




7 comments:

  1. aku sokong ayat ni ''Sayangnya selera muzik bukanlah sesuatu yang boleh dipaksa-paksa'' aku ada gak beli oag tapi tak dapat apa yang aku harapkan....lepas tu aku dah tak beli dah.. kalau acab ngan pilgrims rasanya ok lagi... yg lain2 tak berani nak cuba lagi./..

    ReplyDelete
  2. Ala tak jual pulak dah...seriously aku dah lama mencari kaset OAG....dulu ada tapi faham2 saja la...member dah buat harta...boss, kalo teringin nak jual kasi tau ok....hehe
    By the way, saya remaja era 90'an and I'm proud of being one....

    ReplyDelete
  3. Aku pun tejebak penah beli kaset OAG tu.. Im watching..im watching

    ReplyDelete